گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه؛

تیر سکه بازان به سنگ خورد/ از بازار دلار چه خبر؟

کدخبر: ۶۳۳۴۴۷
اقتصادنیوز: امروز شنبه 19 اسفند ماه قیمت طلا و سکه در بازار بالا رفت و در حالی سومین حراج سکه در مرکز مبادله برگزار شد که خبرگزاری ایسنا و تسنیم از گلایه برخی از برنده نشدگان حراج‌های قبلی خبر دادند که از عدم استرداد وجهشان گلایه دارند.
تیر سکه بازان به سنگ خورد/ از بازار دلار چه خبر؟

 به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز (شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری پنجشنبه هفته قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۹۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۱۲۵ تومان معامله می‌شود.

 قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش ۱۲۰ تومانی به ۴۷ هزار و ۱۴۶ تومان و نرخ حواله یورو با اندکی افزایش به ۴۳ هزار و ۸۹۸ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز مانند دلار نوسان خاصی را ثبت نکرده و ۱۱ هزار و ۷۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۹۲۶ تومان است که در مقایسه با دو روز قبل ثابت مانده است.

 همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۶۶۴ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۹۵ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۶۷۴ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۱۴۶ تومان بوده است.

 در کنار بازار رسمی، بنا بر ادعای معامله‌گران بازار ارز هرات امروز با ۵۹ هزار و ۹۵۰ تومان بازگشایی شد و ظهر امروز بر روی ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در حالی است که دو روز قبل قیمت دلار در هرات با ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شده بود.

 همچنین در بازار ارز دیجیتال امروز تتر با ۵۹ هزارو ۹۱۰ تومان به فروش رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت تتر دیروز ۵۹ هزار و ۵۵۴ تومان و بالاترین قیمت دیروز ۶۰ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است.

 خبر مهمی که امروز توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد اظهارات جدید یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق دررابطه‌با منتفی شدن لغو فعالیت بانک ملی ایران در عراق بود. آل اسحاق در گفتگو با تسنیم گفته هیچ مشکلی در حوزه تبادلات پولی و بانکی با عراق نداریم.

 فارغ از بازار ارز، امروز سومین حراج سکه در مرکز مبادله آغاز شد. نکته قابل‌توجه در مورد حراج سکه این است که تکلیف پول برنده نشدگان حراج‌های قبلی استرداد نشده است. «خبرگزاری تسنیم» در گزارشی نوشته «تاکنون ۱۵ هزار سکه ثبت سفارش شده است؛ اما برخی از برنده نشدگان حراج‌های قبلی از عدم استرداد وجهشان گلایه دارند.»

 همچنین «ایسنا» هم در گزارشی با تیتر «برنده نشدگان حراج سکه، نقره‌داغ شدند» نوشت: «با گذشت نزدیک به یک هفته از زمان برگزاری اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا، هنوز هم بسیاری از متقاضیان که در این حراج شرکت کرده، اما برنده نشدند، نتوانستند پول خود را دریافت کنند.» آن‌طور که ایسنا اعلام کرده متقاضیانی که در اولین حراج سکه شرکت کردند نتوانستند برنده شوند، نه‌تنها موفق به دریافت سکه نشدند، بلکه در آستانه حراج سوم سکه هنوز پولشان هم به آن‌ها بازنگشته است.

 امروز همچنین قیمت اونس طلا تا ۲۱۷۹ دلار بالا رفت که در مقایسه با روز قبل ۲۲ دلار افزایش را نشان می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر قیمت طلا در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده؛ زیرا باتوجه‌به افزایش نرخ بیکاری در آمریکا انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا به‌زودی کاهش نرخ بهره را آغاز کند. در واقع پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن است.

 

 در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر با افزایش ۹ هزار و ۱۰۰ تومانی به ۳ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

 در کنار طلا ۱۸ عیار قیمت سکه امامی هم با شوک صعودی قیمت طلای جهانی رشد محسوسی را ثبت کرد. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز تا ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفت؛ اما ظهر امروز بر روی ۳۷ میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به ۲ روز پیش 100 هزار تومان گران‌تر است.

 در بازار معامله‌گران می‌گفتند امروز موعد تسویه سال سکه خواهد بود و بعد تسویه امروز، سکه فردایی برای تسویه اولین روز کاری سال بعد معامله خواهد شد. بر این اساس در بازار سکه مدعی بودند باتوجه‌به فرارسیدن ایام نوروز اکثر اتاق‌های معاملاتی از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ بعد از تسویه تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ تعطیل خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید