مجتمع اوره و آمونیاک کرمانشاه با حضور رییس‌جمهوری، وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ایران مورد افتتاح رسمی‌قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری موج، ساخت مجتمع اوره و آمونیاک کرمانشاه توسط کنسرسیوم بین‌المللی متشکل از شرکت‌های تومن ژاپن، کاوازاکی ژاپن و ناموران ایران ساخته شده است، این درحالی است که عملیات ساختمان، نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی‌توسط پیمانکاران و شرکت‌های داخلی انجام گرفته است.

براساس این گزارش، ظرفیت واحد آمونیاک این مجتمع حدود ۱۲۰۰ تن در روز و ظرفیت اسمی‌تولید اوره دانه‌بندی شده آن نیز حدود دوهزار تن در روز است. این گزارش می‌افزاید: خوراک این واحد پتروشیمی‌حدود ۷۱ هزار نرمال متر مکعب در ساعت بوده که این میزان گاز از طریق پالایشگاه گاز ایلام تامین خواهد شد. همچنین میزان برق مورد نیاز این مجتمع ۲۱ مگاوات برآورد شده که از طریق ساخت نیروگاه اختصاصی برق با توان ۳۰ مگاوات تامین خواهد شد.

این گزارش حاکی است ساخت این واحد در رشد و توسعه صنایع پتروشیمی‌ غرب کشور تاثیر مطلوب داشته به نحوی که علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های تولیدی در این منطقه موجب رونق بخش کشاورزی و اشتغالزایی بیش از ۲۰ میلیون نفر ساعت در دوران ساخت طرح و بیش از ۹۰۰ نفر در دوران بهره‌برداری را به همراه دارد. با ساخت این واحد، زمینه برای توسعه صنایع پایین دستی و خدمات جانبی مرتبط با این طرح نیز فراهم شده است.