دنیای‌اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: در پی اتهاماتی مبنی بر آلاینده بودن برخی از واحدهای صنعتی استان اصفهان، تیم تحریریه روزنامه «دنیای اقتصاد» اقدام به بازدید سرزده از یکی از ‌این کارخانه‌ها کرد.
رییس HSE‌ این کارخانه در دیدار از بخش‌های مختلف کارخانه سیمان سپاهان، گفت: سیمان سپاهان در سال گذشته به دلیل محدودیت‌هایی در لیست صنایع آلاینده استان قرار گرفته بود که پس از انجام اقدامات مقتضی و اصلاحات لازم فنی و ستادی به منظور انطباق با موازین سلامت محیط کار و محیط زیست با لحاظ تعهدات اخلاقی، موفق به خروج از این لیست گردید که این امر پس از‌ اندازه‌گیری‌ها و پایش‌های مداوم مراجع قانونی و ذی‌صلاح و بازدیدهای مکرر مسوولان صاحب نظر منطقه‌ای و استانی صورت پذیرفت. محسن امینی افزود: یکی از شاخص‌ترین مباحث زیست محیطی سیمان سپاهان بحث غبارخروجی از دودکش‌ها است که این شرکت با استفاده از پیشرفته‌ترین غبارگیرها موفق به کنترل آنها تا یک چهارم سقف مجاز شده که حتی از استانداردهای اروپایی نیز پایین‌تر است.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۱۰ دستگاه غبارگیر در سیمان سپاهان وجود دارد، تصریح کرد:‌این تجهیزات به پنج دسته تقسیم می‌شوندکه شامل بگ هوزها، بگ فیلترها، جت فیلترها، الکتروفیلترها و فیلترهای پیشرفته هیبریدی است.
رییس HSE سیمان سپاهان ادامه داد: در مجموع در این شرکت حدود ۳۰ هزار کیسه به منظور غبارگیری در تجهیزات پیشرفته فیلتراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد که متوسط غبار خروجی را تا کمتر از ۲۰ میلی گرم بر مترمکعب کاهش می‌دهند. امینی به استفاده از فیلترهای هیبریدی در سیمان سپاهان اشاره کرد و افزود:‌ این شرکت جزو اولین کارخانه‌های کشور است که چنین فیلترهایی را با راندمان غبارگیری بالا و با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد تومان نصب و مورد بهره‌برداری قرار داده است؛ در این فیلتر‌های پیشرفته نزدیک به ۱۰ هزار کیسه خاص وارداتی با پوشش PTFE با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیون ریال برای هرکیسه استفاده می‌شود.