نت‌بوک  می‌خواهید  یا نوت‌بوک

بازار دیجیتال- نت‌بوک‌ها این روزها بر خلاف گذشته بازار پررونقی در نقاط مختلف دنیا دارند و بسیاری از افراد به دلیل حجم و وزن کمتر این رایانه‌های قابل حمل نسبت به لپ‌تاپ‌ها از آن استقبال می‌کنند.

این اواخر نیز شاهد عرضه انواع نت‌بوک با برندهای مختلف به بازار داخلی بوده‌ایم که استقبال زیادی هم از این کالا شده است.

اما هنوز بسیاری از کاربران نت‌بوک هنوز تفاوت این کالا را با نوت‌بوک‌ها نمی‌دانند.

نتایج حاصل از یک بررسی جدید توسط مرکز تحقیقاتیNPD Group نیزنشان داد، بخش اعظم کاربران هنوز تفاوت میان نوت‌بوک(Notebook) و نت‌بوک(Netbook) را نمی‌دانند.

در این رابطه گفت و گوی کوتاهی با آزموده، یکی از عرضه‌کنندگان انواع نت‌بوک داشتیم که در زیر می‌خوانید:

به نظر شما چند درصد از کاربران ایرانی نسبت به تفاوت‌های نت‌بوک و نوت‌بوک آگاهی دارند و انتخاب آنها هنگام خرید آگاهانه است؟

بسیاری از افرادی که به منظور خرید لپ‌تاپ به بازار می‌آیند نسبت به تفاوت‌های این دو دستگاه اطلاع چندانی ندارند و حتی گروهی پس از اینکه اطلاعات مورد نظر به آنها داده شده باز هم نت‌بوک را با تصور یک نوت‌بوک خریداری می‌کنند که فقط حجم کمتری دارد.

تفاوت کلی نت‌بوک و نوت‌بوک در چیست؟

به طور کلی نت‌بوک‌ها کوچک‌تر، ارزان‌تر و ضعیف‌تر از نوت‌بوک‌‌ها هستند و قیمت مناسب این کالاها در مقایسه با انواع نوت‌بوک باعث جذب مشتریان به سمت نت‌بوک‌ها می‌شود.

علت نامگذاری نت‌بوک‌ها به این اسم چیست؟

این کالاها به دلیل قابلیت حمل آسانی که دارند ساده‌تر از لپ‌تاپ‌ها به این سو و آن سو حمل می‌شوند و از امکانات فنی چندانی برخوردار نیستند و کاربر می‌تواند بیشترین استفاده را از این کالا برای اتصال به اینترنت داشته باشد.

آیا خریداران با آگاهی از این واقعیت که برخی از اموری که با نوت‌بوک انجام می‌دهند را نمی‌توانند با نت‌بوک انجام دهند، آن را خریداری می‌کنند؟

این طور نیست که نت‌بوک‌ها تنها کارهای معمولی و روزمره را انجام دهند؛ برخی از نت‌بوک‌ها قابل رقابت با لپ‌تاپ‌ها هستند، ولی قیمت بالایی دارند. اما به هرحال وزن کم و از همه مهمتر قیمت مناسب این کالا باعث جذب مصرف‌کنندگان به سوی این کالا می‌شود.