گروه بورس کالا - بر خلاف رشد قیمت فلزات در مبادلات منتهی به 21 ژوئن، از مبادلات 24 ژوئن به بعد روند صعودی قیمت فلزات پایه متوقف شد.

بنا بر این گزارش، مبادلات 26 ژوئن با توقف روند رشد آلومینیوم، سرب و قلع و ادامه رشد نرخ مس، نیکل و روی همراه بود.
بر اساس این گزارش آلومینیوم با افت ۴۰دلاری بر روی نرخ ۳هزار و ۲۴دلار بسته شد.
فروش نقدی این فلز نیز با نرخ 3هزار و 24دلار انجام شد.
بر اساس این گزارش سرب و قلع نیز در مبادلات ۲۶ ژوئن از افت ۵ و ۲۷۵دلاری برخوردار شدند، به طوری که نرخ خرید آنها به یک‌هزار و ۷۹۵ و ۲۳هزار و ۱۰۰دلار رسید.
فروش نقدی فلزات فوق هم با نرخ یک‌هزار و 800 و 23هزار و 105دلار صورت گرفت.
قلع نیز بر خلاف روزهای قبل افت ۲۷۵دلاری را تجربه کرد. نرخ خرید آلیاژ آلومینیوم نیز در مبادلات ۲۶ ژوئن از افت ۱۸دلاری برخوردار شد، نرخ خرید نقدی این فلز همچنین ۲هزار و ۶۰۰دلار و فروش نقدی آن هم با قیمت ۲هزار و ۶۰۱دلار صورت گرفت.
اما مس، نیکل و روی جزو فلزاتی بودند که به ترتیب با رشد 59، 300 و 11دلاری مواجه شدند.
مس با نرخ ۸هزار و ۵۵۹دلار، روی با قیمت یک‌هزار و ۸۸۵دلار و نیکل با قیمت ۲۱هزار و ۹۰۰ به صورت نقدی مورد مبادله قرار گرفتند.
فروش نقدی مس، نیکل و روی هم با نرخ 8هزار و 551، 21هزار و 905 و یک‌هزار و 890دلار انجام شد.
موجودی انواع فلزات در انبارهای بورس‌فلزات لندن طی تاریخ ۲۶ ژوئن معادل ۴۱هزار و ۸۰تن آلیاژ آلومینیوم، یک‌میلیون و ۹۱هزار و ۳۲۵تن آلومینیوم، ۱۲۳هزار و ۵۰تن مس، ۹۹هزار و ۶۰۰تن سرب، ۴۶هزار و ۱۲۸تن نیکل، ۶هزار و ۶۹۵تن قلع و ۱۴۹هزار و ۷۰۰تن روی بود که از این مقدار ۴۰هزار و ۹۲۰تن آلیاژ آلومینیوم، یک‌میلیون و ۵۳هزار و ۶۵۰تن آلومینیوم، ۱۱۴هزار و ۷۵۰تن مس، ۹۶هزار و ۱۵۰تن سرب، ۴۵هزار و ۳۲۴تن نیکل، ۵هزار و ۸۴۰تن قلع و ۱۴۳هزار و ۸۲۵تن روی مورد مبادله قرار گرفت.


رشد دوباره قیمت شمش در لندن
قیمت بیلت (شمش فولاد) در بورس فلزات لندن پس از یک دوره تثبیت مجددا افزایش یافت.
بنابراین گزارش نرخ بیلت منطقه خاورمیانه با ۴۵دلار رشد بر روی نرخ یک‌هزار و ۲۶۵دلار بسته شد. فروش ۳ ماهه این فلز نیز با ۲۷دلار رشد نسبت به روز ۲۴ ژوئن بر روی قیمت یک‌هزار و ۲۶۷دلار بسته شد.
خرید 3 ماهه بیلت خاور دور در 26 ژوئن با رشد 7دلاری بر روی نرخ یک‌هزار و 157دلار ثبت شد. نرخ فروش 3 ماهه این فلز هم در خاوردور از رشد 8دلاری برخوردار شد و بر روی رقم یک‌هزار و 162دلار ثبت شد.