خبرگزاری موج - با توجه به خصوصی شدن شرکت‏های فولادی، کمک‏های بلاعوض این شرکت‏ها به ذوب‌آهن اصفهان تحمیل خواهد شد. ایرج اکبریه، عضو هیات عامل ایمیدرو، از کمک‏های بلاعوض شرکت‏های فولادی به عنوان هزینه‏های شرکت‏های مزبور نام برد که با خصوصی شدن شرکت‏ها، این هزینه‏ها از منابع دیگری مانند شرکت ذوب‌آهن اصفهان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به عدم خصوصی شدن ذوب‌آهن اصفهان حداقل در سال جاری اظهار داشت: کمک‏های بلاعوض دیگر شرکت‏های فولادی خصوصی شده از این محل منابع ذوب‌آهن اصفهان تامین خواهد شد. وی ادامه داد: پس از خصوصی شدن این شرکت‏ها، هزینه‏ها و کمک‏های بلاعوض در بودجه دولت منظور خواهد شد. اکبریه با تاکید بر خصوصی شدن تمام شرکت‏های زیرمجموعه ایمیدرو تا پایان سال‌جاری، از ذوب‌آهن اصفهان و سنگ‌آهن مرکزی به عنوان دو شرکتی در ایمیدرو نام برد که امسال خصوصی نخواهند شد.

وی در مورد مالکیت جابریان در شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: از نظر ما ایشان سهامدار است و تنها باید مساله مالکیت خود را در این شرکت با سازمان خصوصی‌سازی حل و فصل کند. وی ادامه داد: به محض حل و فصل مساله مالکیت ایشان و ابلاغ قرار داد آن، وی برای حضور در هیات‌مدیره به مجمع دعوت خواهد شد. عضو هیات عامل ایمیدرو مجموع سود جابریان در سهام فولاد خوزستان را در سال‏های ۸۶ و ۸۷ جمعا ۹۵میلیارد تومان ذکر کرد. وی گفت: این سود در حساب‏های شرکت فولاد خوزستان نگه داشته شده است که پس از ابلاغ قرار داد مالکیت، به وی تعلق خواهد گرفت.

این گزارش می‏افزاید: مجمع عادی سالانه فولاد خوزستان بدون حضور جابریان به‌رغم مالکیت ۵/۳۰درصدی بر سهام این شرکت برگزار شد.