روزنامه ایران نیز روز گذشته در مطلبی با عنوان «طرح یک نگرانی در آستانه بررسی لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳» به مجلس انتقاد کرد و نوشت: برخی فضاسازی‌ها با محور قرار دادن موضوع بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که علی‌القاعده باید در بخش دوم بررسی بودجه (جزئیات) تعیین تکلیف می‌شد رویکرد کلی مجلس نسبت به بودجه تقدیمی را منفی کرد. در ادامه این مطلب آمده است: دولت سیزدهم نه دولتی شبیه برخی دولت‌های قبلی است که از طریق ایجاد درگیری با مجلس و قوه‌قضائیه به دنبال هویت‌سازی یا گروکشی برای خود باشد و نه همچون دولت پیشین نیاز به توجیه اختلاف‌نظرها از طریق مقصر نشان دادن دیگر قوا دارد؛ رویه‌ای که هنوز هم برخی اعضای آن دولت با انداختن تقصیر شکست برجام بر گردن قانون ملی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مورد مجلس فعلی ادامه می‌دهند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: در واقع امر هم اگرچه ممکن است «اردوکشی» و «ایجاد هیاهو» از سوی یک جریان در آستانه انتخابات مجلس آینده برای برخی کاندیداها راهکاری تبلیغاتی و مطلوب تلقی شود، اما برای دولت، انتفاعی جز حل مشکلات کشور و پاسخ به مطالبات مردم متصور نیست. خواستی که یقینا دستیابی به آن نیازمند تعامل و همکاری متقابل همه قوا است و دولت بارها تعهدش به ایفای سهم خود از این همکاری را نشان داده است.»

روزنامه اعتماد نیز در گفت‌وگویی با محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم به مقوله فرهنگ و سیاست پرداخته است: «من معتقدم حرکاتی که در عرصه فرهنگ در این دولت برای محدود ساختن ظرفیت‌ها صورت می‌گیرد، در هیچ دولتی تا این اندازه سابقه ندارد. اخیرا با یکی از اساتید بنام دانشگاه که صحبت می‌کردم، می‌خواست خون گریه کند. یک نوع علم‌ستیزی، فکرستیزی و آزادی‌ستیزی در عرصه فرهنگ جریان دارد که خسارت‌بار است. اگر در عرصه فرهنگ، آزادی‌ستیزی در دستور کار قرار گیرد، تیشه به ریشه فرهنگ و آینده جامعه زده شده است. فرهنگ یعنی عقلانیت؛ عقلانیت یعنی آزادی فکر، آزادی فکر هم انتقاد از وضع موجود است.»