روسیه: تصمیمات تلافی جویانه علیه تعیین سقف قیمت نفت اتخاذ شده است

دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: این حق حاکمیتی روسیه برای پاسخ دادن به چنین اقدامات غیرقانونی و کاملا پوچ و به اصطلاح تعیین سقف قیمت است.

وی افزود: به همین دلیل است که مطالعات کارشناسی در روسیه قبل از (امضای فرمان ریاست جمهوری در مورد اقداماتی علیه تعیین سقف قیمت نفت) انجام شده است.

پسکوف گفت که مسکو قبل از امضای این فرمان با اوپک پلاس ارتباط مستقیمی نداشته است.

سخنگوی کرملین افزود: با این حال، طرف روسی به طور قطع مدام با کشورهای عضو اوپک پلاس در مورد این موضوع و سایر موضوعات مرتبط با بازار انرژی در ارتباط بوده است.

به تازگی، ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا سرانجام درمورد تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه به توافق رسیدند. پس از آن استرالیا و گروه هفت نیز پیوستن خود را به این توافق اعلام کردند. به این ترتیب سقف قیمت هر بشکه نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود، ۶۰ دلار تعیین و هدف آن نیز کاستن از درآمدهای مسکو حاصل از صادرات و فروش نفت خام عنوان شد. کارشناسان اما در مورد اجرایی شدن این تصمیم ابراز تردید می‌کنند چرا که نه تنها ممکن است خریداران دیگر بهایی بالاتر از مخالفان روسیه برای آن بپردازند که حتی اروپا و سایر کشورهای موافق طرح را به طور کامل از نفت روسیه محروم کند. برخی نیز معتقدند در صورت اجرا، این طرح نتیجه مورد نظر پیشنهادکنندگان را حاصل نکرده و حتی بهای نفت را در بازار جهانی افزایش خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.