زمان دقیق تعیین دستمزد کارگران

سید صولت مرتضوی با اظهار این که میزان اشتغال تعهد شده در استان در پایان سال ۱۰۸ درصد محقق شده است، افزود: همچنین در سامانه رصد تعاون مازندران آمار اشتغال قابل رصد و راستی آزمایی است.

وی گفت: مازندران براساس گزارش منابع رسمی رتبه دوم ایجاد اشتغال دارد و از تلاش مسئولان استان قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که در سال آینده با توجه به منابع ایجاد شده در حوزه اشتغال به ویژه دانش بنیان تلاش شود، گفت: از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان در حوزه اشتغال باید بهره گیری شود.

وزیر تعاون با اظهار این که میزان اشتغال ایجاد شده در کشور از یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل فراتر رفته است، گفت: گزارش نهادهای آماری موید این موضوع است و کاهش نرخ بیکاری نیز این مسئله را تائید می‌کند.

مرتضوی تصریح کرد: در سامانه رصد وزارت تعاون، استانداری‌ها و ادارات کل تعاون استان نیز موید ایجاد یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی است و این اشتغال به شیوه‌های مختلف قابل راستی آزمایی است.

وزیر تعاون با اظهار این که در هفته‌های آینده باید حداقل حقوق دستمزد را مشخص کنیم، گفت: کارگروه تعیین مصادیق حقوق و دستمزد در حوزه معاونت روابط کار ایجاد شد وبه صورت سه جانبه گرایی در حال تلاش هستند تا با کسب نظرات نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت اقدام کنند.

وی گفت: تعیین حقوق و دستمزد باید براساس تناسبی شامل سبد معیشت انجام شود و همه استان‌ها نیز باید با رویکرد سه جانبه گرایی گزارش‌ها را تقدیم وزارتخانه کنند.

مرتضوی نرخ تورم و لایحه بودجه را از جمله شاخص‌ها برای تعیین نرخ دستمزد بیان کرد و گفت: امیدواریم هفته آینده با حضور نمایندگان دولت، کارگران وکارفرمایان به جمع بندی در این زمینه برسیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.