هشدار عضو حزب جمهوری‌خواه درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا

«سارا پیلین» عضو حزب جمهوری‌خواه و نامزد معاون اول ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ با تداوم اعلام جرم دادستان‌ها علیه دونالد ترامپ، نسبت به بروز جنگ داخلی در آمریکا هشدار داد.

به گزارش گاردین، پیلین، اقدام دادستان ها برای اعلام جرم علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده را محکوم کرد و نسبت به وقوع جنگ داخلی با تداوم پیگرد قانونی علیه این مقام پیشین هشدار داد.

هشدار انگلیس نسبت به احیای داعش در عراق و سوریه

وی در مصاحبه با تلویزیون نیوزمکس افزود: «من می خواهم از آنها بپرسم که آیا می خواهید ما در جنگ داخلی باشیم؟»

این عضو حزب جمهوری خواه این مصاحبه را هنگامی انجام داد که ترامپ در زندان فولتون کانتی ایالت جورجیا خود را معرفی می کرد. هرچند ترامپ پس از گذشت ۲۰ دقیقه با قرار وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

اتهامات ترامپ در ایالت جورجیا ۱۳ جرم و توطئه در ارتباط برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است که منجر به پیروزی رقیب دموکرات وی جو بایدن شد.

در مجموع، ترامپ، با ۹۱ اتهام تحت چهار کیفرخواست، برای لغو نتایج انتخابات، نگهداری اسناد طبقه بندی شده و پرداخت پول به یک ستاره فیلم های غیراخلاقی روبه رو است.

در این میان ناظران بسیاری نسبت به خشونت و بروز جنگ داخلی حتی به مراتب بدتر از آنچه آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شاهدش بود، هشدار داده اند.

باربارا والتر نویسنده کتاب «جنگ‌های داخلی چگونه شروع می‌شود: و چگونه آنها را متوقف کنیم» و یکی از مشاوران سیا در این خصوص گفت: «هیچ کس نمی‌خواهد باور کند که دموکراسی محبوبش در حال نابودی است یا به سمت جنگ پیش می‌رود.»

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا به عنوان کشوری که دموکراسی در آن بیش از دو قرن پیش بنا نهاده شده، وارد حیطه بسیار خطرناکی شده است.

سارا پیلین که در سال ۲۰۰۸ که عنوان فرمانداری ایالت آلاسکا را برعهده داشت، در پی نامزدی جان مک کین، رقیب جمهوری خواه باراک اوباما در همان سال به عنوان نامزد معاون اول ریاست جمهوری مک کین معرفی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.