قصه‌‌‌گویی خرس‌‌‌های تدی مجهز به هوش مصنوعی برای بچه‌‌‌ها

به گفته یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسباب‌‌‌بازی دنیا، خرس‌‌‌های تدی مجهز به هوش مصنوعی مولد در آینده می‌توانند با بچه‌‌‌ها صحبت کنند و برای آنها قصه‌‌‌های شب متناسب با سنشان را بازگو کنند. آلن ونگ، مدیرعامل هلدینگ «وی‌‌‌تک» که مالکیت شرکت سرگرمی آموزشی «لیپ‌‌‌فراگ» را در اختیار دارد و محصولات آموزشی الکترونیکی تولید می‌کند، می‌‌‌گوید که تکنولوژی چت‌‌‌بات چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی تا سال ۲۰۲۸ در اسباب‌‌‌بازی‌‌‌ها هم استفاده خواهد شد.

ونگ در مصاحبه با فایننشال تایمز گفته، اسباب‌‌‌بازی‌‌‌های هوشمند می‌توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا به جای خواندن از روی کتاب قصه، برای بچه‌‌‌ها داستان‌‌‌های متناسب‌‌‌سازی‌شده تعریف کنند. به گفته او «این تکنولوژی علاوه بر اسم کودک، فعالیت‌‌‌های روزانه یا اینکه کدام مدرسه می‌رود و دوستانش چه کسانی هستند را می‌‌‌داند و مثل یک دوست می‌تواند با او صحبت کند و داستان تعریف کند. همچنین بچه‌‌‌ها می‌توانند با اسباب‌‌‌بازی خود صحبت کنند و پاسخ دریافت کنند.» البته به گفته ونگ، باید نسبت به خطرات، حفظ حریم خصوصی و امنیت کودکان آگاه باشیم و بایدها و نبایدهای آموزش را بدانیم. طبق اعلام شرکت تحقیقات بازار Mordor Intelligence، بازار جهانی اسباب‌‌‌بازی‌‌‌های هوشمند امسال حدود ۱۴ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت و تا سال ۲۰۳۲ به ۴۳ میلیارد دلار می‌‌‌رسد.

 

کمرنگ شدن امتیاز دورکاری برای کارکنان برخی شرکت‌ها

به گزارش بلومبرگ، گروهی کوچک اما در حال افزایش از شرکت‌های بزرگ مثل بلک‌‌‌راک، والت دیزنی و رستوران چیپاتل، دستور بازگشت حضوری کارکنان خود را جدی‌‌‌تر کرده و از آنها خواسته‌‌‌اند چهار روز در هفته سر کار حاضر شوند. موج استعفای بزرگ در آمریکا و کمبود نیروی کار، شرکت‌ها را مجبور کرده بود انعطاف‌‌‌پذیری بیشتری اعمال کنند تا بتوانند نیروی کارشان را حفظ کنند. اما حالا که بازار کار متعادل شده، مدیران جسارت بیشتری پیدا کرده‌‌‌اند تا نرمال کاری دو تا سه روز کار حضوری در هفته بعد از پاندمی کرونا را زیر پا بگذارند. افزایش تعدیل نیرو و گمانه‌‌‌زنی در مورد رکود اقتصادی، قدرت کارفرماها را در بازار کار بیشتر کرده و آنها خواهان بازگشت به شرایط قبل از پاندمی هستند. اما کارشناسان می‌‌‌گویند این اقدامات ممکن است در میان کارکنانی که به دورکاری عادت کرده‌‌‌اند و به‌‌‌شدت طرفدار توازن بین کار و زندگی هستند، نتیجه معکوس ایجاد کند. یکی از شرکت‌هایی که به طور جدی‌‌‌تری سیاست‌‌‌های بازگشت به کار را اعمال کرده، چیپاتل است که از ماه مارس، سه روز کار حضوری را به چهار روز تبدیل کرد. دیزنی هم بعد از بازگشت دوباره باب ایگر به مدیرعاملی، تعداد روزهای کار حضوری را به چهار رساند.