یک محکوم به مرگ گریخت!
شامگاه شنبه شب تالار ایوان شمس میزبان مردمی بود که با خرید بلیت‌های فیلم «خط ویژه» برای نجات جان جوان 26 ساله محکوم به اعدام دست به کار شدند.
فروش بلیتی به قیمت ۴۹ میلیون تومان، حضور فعال فرزندان شهدا و سینماگران، اراده خانواده مقتول برای ساخت مدرسه با پول دیه، کمک میلیونی یک چهره فوتبالی، سکوت به احترام خانواده مرزبان شهید از اهم اتفاقات این اکران همت عالی بود. در این مراسم ۲۶۲ میلیون تومان با مشارکت مردم جمع شد.
منصور لشکری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خط ویژه» در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: بیشترین بلیتی که برای نمایش این فیلم سینمایی شب گذشته فروخته شد، بلیتی به مبلغ ۴۹ میلیون تومان بود. در کنار آن نیز گروه نمایشی «سقراط» یک بلیت با قیمت ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای شرکت در مراسم همت عالی خریداری کرد که این حرکت برای ما بسیار با اهمیت و قابل احترام بود.
در ابتدای مراسم، رخشان بنی اعتماد کارگردان سینمایی خطاب به مردم گفت: امیدوارم روزی برسد که در جامعه آنقدر جرم کم شود که دیگر نیاز به قصاص نباشد. امیدوارم روزی برسد که ما دیگر برای جمع‌آوری دیه دور هم جمع نشویم و این پول‌‌ها برای زیرساخت‌‌های فرهنگی که باعث کاهش زمینه‌‌های خشونت می‌شود، هزینه شود.
در پایان مراسم، حاضران در مراسم به احترام و یادآوری شهید جمشید دانایی‌فر ایستاده و یک دقیقه سکوت کردند.
این جوان اعدامی از سوی قوه قضائیه به عوامل فیلم «خط ویژه» معرفی شده بود تا با کمک‌های مردمی در بستر یک حرکت فرهنگی امکان آزادی این جوان فراهم شود.