شهردار تهران گفت: به نواحی شهرداری تاکید شده است، تا اگر مهندسان شهرداری در جایی گودبرداری غیراستاندارد را مشاهده کردند، حتما آن را متوقف و تذکرات لازم را بدهند. به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف گفت: نسبت به سال قبل و با توجه به ساخت و سازهایی که در حال انجام است و نسبت به افزایش حجم ساخت و سازها، ریزش ساختمان نداشته‌ایم؛ هرچند یک مورد ریزش نیز قابل تامل و رسیدگی است.

اما نباید به جامعه القا کنیم که این آمار افزایش یافته؛ چراکه با در نظر گرفتن افزایش احداث‌هایی که در حال انجام است، آمار افزایش نیافته است.

وی با بیان این که وظیفه اصلی این کار بر عهده سازمان نظام مهندسی و مهندس ناظر ساختمان است، افزود: شهرداری هم می‌تواند، برای این کار، اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دهد که در این راستا، بخشی از مسوولیت‌ها به نواحی واگذار شده است که یکی از موضوعات مورد پیگیری آن‌ها رعایت و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز و گودبرداری‌های غیراصولی است، تا آن را متوقف کنند و از مهندسان سازمان نظام مهندسی و ناظران ساختمان نیز خواهش می‌کنم، تخلف‌ها را به شهرداری اعلام و تاکید کنند که سازنده بدون رعایت استانداردها کار را انجام ندهد.