علی‌اکبر عرب‌عامری با بیان اینکه فعلا دولت برنامه‌ای را برای افزایش قیمت سوخت‌های مایع ندارد، اظهار کرد: اگر قرار بود برنامه‌ای در این راستا وجود داشته باشد حتما در تبصره ۱۴ مطرح می‌شد، اما تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است. وی با اشاره به جزئیات افزایش حق‌العمل جایگاه‌داران و تاثیر آن در نرخ سوخت، گفت: حق‌العمل به صورت سالانه بر اساس ابلاغیه هیات وزیران توسط کمیته‌ای متشکل از سازمان حمایت از مصرف‌کننده، سازمان برنامه‌و‌بودجه و شرکت ملی پخش اعمال می‌شود؛ بدین‌گونه که بعد از مطالعه و بررسی مستندات هزینه‌های جایگاه‌ها این مساله محقق می‌شود، سازمان حمایت بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و طی جلسه‌ای این موضوع توسط این سه سازمان بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند هر سال این موضوع بررسی و در جلسه‌ای روی یک رصد توافق و صورت جلسه شد، گفت: این صورت‌جلسه باید به کمیته تبصره ۱۴ می‌رفت و در قسمت هزینه‌ها مبلغ مشخص می‌شد و بعد از اینکه کمیته ۱۴ مصوب کرد، توسط رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه به هیات دولت اعلام می‌شد. عرب‌عامری با بیان اینکه این اعلام هفته گذشته در هیات دولت صورت گرفت و امروز هم به صورت غیر‌رسمی به ما اعلام شده که افزایش حق‌العمل ۴۵درصد خواهد بود، اظهار کرد: این طرح شامل بنزین، نفت گاز و سی‌ان‌جی‌ شده و این اختیار را به وزارت نفت داده که این ۴۵درصد را اگر تمایل داشت برای حمایت از جایگاه‌هایی که فروش کمتری دارند به صورت پلکانی با رعایت سقف بودجه تخصیصی اعمال کند.

قیمت جدید سی‌ان‌جی اعلام شد

مدیر طرح سی‌ان‌جی‌ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در خصوص میزان افزایش قیمت سی‌ان‌جی‌ گفت: با توجه به اینکه کارمزد جایگاه‌های سی‌ان‌جی‌ افزایش پیدا کرده، هر چند که خود جایگاه‌داران از این افزایش ۴۵درصدی راضی نیستند اما اختلاف بین قیمت هر متر‌مکعب سی‌ان‌جی‌ با افزایش کارمزد موجب شده قیمت سی‌ان‌جی‌ نیز افزایش یابد. محمدحسین باقری با بیان اینکه در حال حاضر مبلغ فروش هر متر مکعب سی‌ان‌جی‌ ۴۵۳ تومان است اظهار کرد: بر‌اساس اعلام با افزایش ۴۵درصدی کارمزد این عدد به ۵۶۲تومان می‌رسد. یعنی حدود ۱۱۰ تومان بیشتر از مبلغ سوخت است. لذا برای حل این مشکل به اجبار مجبور شدیم در شرایطی که قصد نداشتیم قیمت سی‌ان‌جی‌ افزایش یابد، چرا که هدف افزایش مصرف این سوخت بود، قیمت آن افزایش یافت. وی تصریح کرد: شورای اقتصاد و هیات وزیران به اجبار قیمت سی‌ان‌جی را‌ از ۴۵۳ تومان به ازای هر مترمکعب به ۵۷۰ تومان افزایش دادند.

یعنی حدود ۱۱۵ تومان قیمت هر مترمکعب افزایش یافت.به گفته وی یک خودرو زمانی که به جایگاه مراجعه می‌کند حدود ۱۰۰۰تومان به مبلغ سوختگیری اضافه می‌شود که این عدد چندان بزرگ نیست، با این حال تمایلی به افزایش این مبلغ نیز نداشتیم. به موجب مصوبه دولت، متوسط نرخ حق‌العمل جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده (CNG) در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ (بر حسب طبقه‌بندی) ۴۵درصد اضافه می‌شود. مبالغ حق‌العمل جایگاه‌ها از محل فروش توسط جایگاه‌های عرضه سوخت برداشت می‌شود. همچنین برای جبران حق‌العمل جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG)، قیمت عرضه هر مترمکعب آن معادل ۵۷۰۰ ریال تعیین می‌شود.