«پرسپولیس»: باشگاه پرسپولیس در خصوص صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ توضیحاتی زیر را ارائه کرد.

تمدید قرارداد با شرکت زربافان اقلیم تجارت: موضوع قرارداد تامین البسه بوده و مطابق ماده «۳» قرارداد فی‌مابین واگذاری شرکت به بخش خصوصی منوط به موافقت آن بخش است.

مبالغ توسط بانک گردشگری به صورت مستقیم به کادرفنی و بازیکنان پرداخت شده و با وجود عدم‌ثبت درآمد، هزینه‌‌‌های پرداختی توسط بانک گردشگری نیز ثبت نشده و تهاتر صورت پذیرفته است.

مجموع درآمد شرکت از محل بلیت‌فروشی در بازی‌‌‌های مختلف، ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است.

افزایش درآمدها نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ به دلیل استعلام و تعیین‌تکلیف مبالغ دریافتی از سنوات قبل از همراه اول و... ثبت‌شده در سرفصل پیش‌‌‌دریافت‌‌‌ها بوده که شناسایی درآمدها از این بابت موجب افزایش درآمدها و کاهش پیش‌‌‌دریافت‌‌‌ها شده است. قابل ذکر است که زیان خالص نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده ۲۷میلیارد تومان کاهش یافته است.

«وملل»: موسسه اعتباری ملل اعلام کرد، مطابق بند «۳» مجوز بانک‌مرکزی به‌منظور برگزاری مجمع یادشده، این موسسه بابت مطالبات مشکوک‌الوصول، مبلغ ۶۱۴میلیارد تومان ذخیره اختصاصی در ۶ماه دوم سال مالی ۱۴۰۱ در دفاتر خود منظور خواهد کرد. هیات‌مدیره موسسه در نظر دارد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را که در اسفند سال ۱۳۹۹ به تصویب رسیده، پس از ثبت افزایش سرمایه در جریان از محل آورده نقدی پیگیری کرده و پس از اخذ مجوز‌های لازم از بانک‌مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت برساند. لازم به ذکر است مطابق دستور بانک‌مرکزی به انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی در مجوز تبدیل وضعیت این موسسه به «بانک» مورخ ۲۸/ ۰۷/ ۱۴۰۰، افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به تعویق افتاده است.

«توریل»: توکاریل طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد، مدیریت قراردادهای خرید شرکت فولادمبارکه در خصوص نرخ مالکانه قرارداد حمل ریلی فولادمبارکه براساس مصوبه کمیسیون معاملات آن شرکت از تاریخ ۰۱/ ۰۴/ ۱۴۰۱ به شرکت توکاریل ابلاغ شده است که آثار مالی آن در دست بررسی است و به استحضار سهامداران خواهد رسید.

«شکام»: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز اعلام کرد، هیات‌مدیره مصوب کرد تجدید ارزیابی زمین و ساختمان با هدف به‌روزرسانی ارزش دارایی‌ها و اصلاح ساختار مالی شرکت صورت گیرد و پس از آن نسبت به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی اقدام شود.

«خزر»: فنرسازی خزر از انعقاد قرارداد مهم در خصوص فروش محصولات خود خبر داد. مبلغ این قرارداد ۴۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بوده که با افزایش قیمت به ۶۰میلیارد تومان رسیده است. طرف قرارداد نیز شرکت‌هایی خارج از گروه سایپا بوده‌‌‌اند.

«تنوین»: شرکت تامین سرمایه نوین با مشارکت شرکت لیزینگ اقتصاد نوین ۶۰درصد لیزینگ اقتصاد نوین و ۴۰درصد تامین سرمایه نوین مالک سه‌قطعه زمین به متراژ ۲هزار و ۸۰۰مترمربع، به ارزش دفتری ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است. این شرکت مطابق دویست و هشتاد و نهمین جلسه هیات‌مدیره قصد فروش ملک مذکور را از طریق بورس‌کالا دارد که موضوع واگذاری از طریق بورس‌کالا در تاریخ ۱۱/ ۱۰/ ۱۴۰۱ توسط شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین اطلاع‌رسانی شده است. براساس گزارش کارشناسان رسمی دادگستری قیمت سه‌قطعه زمین مذکور ۱۵۱میلیارد تومان برآورد شده که سهم شرکت تامین سرمایه نوین مبلغ ۶۰میلیارد تومان است.

«فغدیر»: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان از توقف تمامی فعالیت‌‌‌های خود به دلیل اعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع فولادی خبر داد. به این صورت که پنج‌روز توقف کامل تولید و پنج‌روز بعدی ۶۰درصد ظرفیت تولید انجام خواهد شد و این چرخه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.