کسب درآمد سالانه 2/ 1 میلیارد دلار با ارتقای کیفیت

وی دستیابی به جایگاه برتر پالایش نفت ایران در حوزه بهره‌‌‌وری و کیفیت فرآورده‌‌‌ها را چشم‌‌‌انداز این شرکت دانست و افزود: صداقت و شفافیت، کار گروهی، شایسته‌‌‌سالاری، خلاقیت و نوآوری، رضایت سهامداران، کارکنان و احترام به حقوق ذی‌نفعان و پاسخگویی از ارزش‌‌‌های نهادینه‌شده در این مجموعه است. مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: ۴/ ۶‌درصد خوراک این پالایشگاه میعانات گازی عسلویه، ۶/ ۰‌درصد میعانات پالایشگاه گاز سرخون و قشم و ۵/ ۹۲‌درصد نفت خام سنگین است. نامور همچنین با اشاره به نقش پالایشگاه نفت بندرعباس در تغذیه سبد سوخت کشور اظهار کرد: پالایشگاه نفت بندرعباس، ۱۹درصد از سبد سوخت کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: ۱۰درصد از گاز مایع کشور، ۲۰درصد از بنزین، ۳۴درصد نفت سفید کشور، ۲۰درصد نفت‌‌‌گاز و ۱۹درصد نفت اوره کشور در پالایشگاه بندرعباس تولید می‌شود. وی گفت: چهار استراتژی مهم برای شرکت تعریف شده که این نقشه شامل توسعه فرآیندها، بخش داخلی، بازار، مالی و سرمایه‌گذاری است و اقداماتی که انجام می‌شود در نهایت منجر به اجرای طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای، ارتقای کیفیت، افزایش درآمدها و افزایش ثروت سهامداران با رعایت مسوولیت‌های اجتماعی می‌شود که ما بر اساس این نقشه استراتژی طی چند سال، اقدامات خوب و گسترده‌‌‌ای را در همه بخش‌‌‌های عملیاتی، فنی و به‌‌‌ویژه در بخش مسوولیت‌‌‌های اجتماعی انجام داده‌‌‌ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با تاکید بر اینکه طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس با هدف تبدیل نفت کوره به فرآورده‌‌‌های سبک با ارزش افزوده بیشتر در این پالایشگاه در حال اجراست، اظهار کرد: کاهش نفت کوره تولیدی به حداکثر ۱۰ درصد، تولید ۱۰۰‌درصد روغن‌‌‌های موردنیاز گروه ۱و۲، کاهش گوگرد نفت کوره تولیدی از ۵/ ۳‌درصد به نیم‌درصد و تولید ۱۰۰‌درصد نیاز کک اسفنجی کشور از دیگر اهداف این طرح است. نامور با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲/ ۲ میلیارد یورویی برای اجرای این طرح گفت: منابع مالی طرح که شامل ۱۵ واحد فرآیندی و تعدادی واحدهای جانبی می‌شود، تامین شده است. وی افزود: طرح احداث واحدهای فرآیندی به مناقصه رفته و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.