موساد بیانیه داد/ تنش با رئیس سابق بالا گرفت

کدخبر: ۶۰۷۹۷۷
اقتصاد نیوز :موساد با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که رئیس فعلی این سازمان جاسوسی اسرائیل تنها طرفی است که مجاز به مذاکره در مورد افراد مفقود و اسیران در غزه است.
 موساد بیانیه داد/ تنش با رئیس سابق بالا گرفت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل ازایسنا، طبق بیانیه دفتر رئیس موساد، «تنها یک نهاد رسمی مسؤول آزادی افراد ربوده شده‌است و هیچ نهاد دیگری حق ادعای ارتباط با این موضوع را ندارد».

هاآرتص افشا کرد/ ماموریت های ویژه برای رئیس سابق موساد

بر اساس آنچه سایت «نیوز وال» گزارش داده‌است، این بیانیه اندکی پس از مصاحبه کانال ۱۲ خبری با یوسی کوهن، رئیس سابق موساد منتشر شد که مدعی بود در هفته‌های اخیر با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها روی موضوع اسیران صهیونیست و افراد مفقود شده کار کرده‌است.

کوهن گفت: ما در هماهنگی کامل با رئیس موساد هستیم و به تلاش برای یافتن فرصت‌های اطلاعاتی برای آزادی گروگان‌ها ادامه می‌دهیم.

کوهن که پیش از این به عنوان رئیس موساد و رئیس شورای امنیت داخلی در دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو خدمت می‌کرد، یکی از نزدیکان وی به حساب می‌آمد و از زمان بازنشستگی او از این سمت در سال ۲۰۲۱، سردی در این زمینه وجود داشته‌است. اما به گفته این وب‌گاه، روابط بین آنها، از ابتدای جنگ احیا و تجدید شده‌است.

این در حالیست که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در این باره فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، یوسی کوهن را به عنوان «مسؤول ماموریت‌های ویژه» منصوب کرد.

هاآرتص گزارش داد که کوهن هشتم اکتبر، یک روز پس از اعلام جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه درپی حمله گسترده و ناگهانی حماس به شهرک‌های غلاف غزه، به دفتر نتانیاهو رفت و در این نشست پیشنهاد شد که از خدمات وی استفاده شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید