قیمت خودروهای داخلی در بازار

حرکت تارا در جاده افزایش قیمت + جدول

کدخبر: ۶۲۲۳۹۳
اقتصادنیوز: بررسی بازار نشان می‌دهد اغلب خودروهای داخلی امروز 25 دی 1402با افزایش قیمت روبرو بودند و برخی دیگر هم افت قیمت و ثبات را تجربه کردند.
حرکت تارا در جاده افزایش قیمت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ فعالان بازار خودرو معتقدند اخبار منتشر شده در خصوص ورود خودروهای دست دوم وارداتی به بازار یکی از عمده دلایلی است که موجب شده تا بازار این روزها روی آرامش به خود نبیند، هرچند هنوز چند و چون ورود این خودروها به بازار مشخص نیست، اما اعلام همین خبر از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت توانست بازار را تحت تاثیر قرار دهد و نوسانی کند.

از سوی دیگر امروز نرخ دلار هم شکل کاهشی به خود گرفت و شاهد بازگشت آرامش به این بازار بودیم، با این حال فعالان بازار خودرو معتقدند هرچند بازار خودرو چندی است مسیر خود را از نرخ دلار جدا کرده است، با این حال خبر بالا و پایین شدن نرخ دلار هم تاثیر روانی در این بازار دارد.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایماS8»، «تارا اتوماتV2» در بازار بیشترین رشد و افت قیمت را به خود اختصاص دادند، بطوریکه «هایماS8» کاهشی 28 میلیونی داشت و کاهش «تارا اتوماتV2» هم به 22 میلیون رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

 در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 540 میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به ابتدای هفته تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» هم که شنبه گذشته را با رشد 120 میلیونی به پایان رسانده بود امروز افتی 28 میلیونی تجربه کرد و در بازار یک میلیارد و 872 میلیون تومان قیمت خورد. اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV2» امروز رشد 22 میلیونی داشت و 882 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» 925 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به 23 دی ماه افتی 10 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز با رشد 5 میلیونی در بازار 960 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 712 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد 5 میلیونی را تجربه کرد.

اقتصاد 25

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید