زمان عرضه محصول برقی ایران‌خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌‌‌خودرو در مراسم امضای این تفاهم‌‌‌نامه، ضمن تاکید بر انعقاد قرارداد همکاری، عنوان کرد: با توجه به ارتقای فناوری و دانش روز، در صنایع مختلف تولیدی فقر دانش فنی و مهارت علمی وجود دارد و در صورتی که به رفع و تامین نیازهای آموزشی توجه نشود، پیشرفت و توسعه‌‌‌ای محقق نخواهد شد.

علیمردان عظیمی با اشاره به توان، تخصص، مهارت و تجربه کارکنان ایران‌خودرو اظهار کرد: باید با هم‌افزایی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نسبت به نگهداشت این منابع ارزشمند و از سویی به‌‌‌‌روزآوری دانش و مهارت آنان اقدام کنیم، زیرا آموزش نیروی انسانی در ارائه محصول باکیفیت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

عظیمی درخصوص روند توسعه و تولید در ایران‌خودرو گفت: خودروی برقی ری‌‌‌را محصول توسعه‌‌‌یافته‌‌‌ای است که برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور طراحی شده و در صورت حمایت می‌تواند تا یک سال آینده تجاری‌‌‌سازی شده و به بازار عرضه شود.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه به دلایلی از جمله آلودگی موجود در هوا، مصرف سوخت و سایر هزینه‌‌‌های ناشی از آن باید به سمت خودروی برقی حرکت کنیم، تصریح کرد: ایران‌‌‌خودرو با تکیه بر توان مهندسان و کارکنان خود مسیر توسعه را به درستی می‌‌‌پیماید و در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌‌‌ها خواهیم بود.

وی بر ارائه آموزش از سوی سازمان فنی و حرفه‌‌‌ای به نیروهای تازه استخدام شده و انتقال آن به شبکه تامین و قطعه‌‌‌سازان برای ارتقای تولیدات و عرضه محصول باکیفیت تاکید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌‌ای نیز در مراسم امضای تفاهم‌‌‌نامه همکاری با ایران‌خودرو گفت: این سازمان آماده همکاری و تعامل با ایران‌خودرو است.

مهرداد عظیمی ادامه داد: وجود محصولات این خودروساز در سایر کشورها افتخاری برای ایرانیان به شمار می‌رود و این آمادگی وجود دارد تا در این کشورها نیز از ظرفیت‌های آموزشی و توانمندی کارکنان ایران‌خودرو استفاده و تجربه و آموزش مهارت در بازارهای صادراتی را به عنوان یک توانمندی عرضه کنیم.

وی افزود: این سازمان می‌تواند در کنار آموزش به کارکنان ایران‌‌‌خودرو آموزش‌‌‌های لازم را به نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان ارائه دهد.

در این نشست، علی‌اکبر مرادعباسی، معاون توسعه منابع انسانی ایران‌خودرو نیز گزارشی از وضعیت نیروی انسانی و نیازهای آموزشی آنان ارائه کرد.