گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

قیمت سکه در آستانه عقب نشینی؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۲ آذر

کدخبر: ۶۱۱۶۹۰
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب در مقایسه با اولین روز هفته نوسان خاصی را تجربه نکرد و با ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید. به نظر می رسد سکه بازان با توجه به درجا زدن نرخ دلار در روزهای اخیر هوشیارتر از قبل عمل می‌کنند و حاضر نیستند به راحتی دست به خرید بزنند.
قیمت سکه در آستانه عقب نشینی؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۲ آذر

به گزارش اقتصادنیوز،  قیمت سکه  امامی در معاملات نقدی روز گذشته با وجود اینکه قیمت طلای جهانی رشد کرده بود مسیر کاهش را دنبال کرد.

قیمت انس جهانی طلا در حال حاضر  در آستانه دوهزار دلاری شدن است. بررسی ها حاکی از آن است که موضع گیری فدرال رزرو نشان داده حداقل برای جلسه ماه دسامبر کاهش نرخ بهره در دستور کار فدرال رزرو نیست ولی با این حال برخی تحلیلگران معتقدند با برقراری آتش بس اسرائیل و حماس و نوار غزه،  اونس جهانی طلا دچار عقب نشینی می‌شود.

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه در مقایسه با روز سه شنبه ۵۰ هزار تومان ریزش کرد و با ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

به نظر می رسد سکه بازان با توجه به درجا زدن  نرخ دلار  در روزهای اخیر هوشیارتر از قبل عمل می‌کنند و حاضر نیستند به راحتی دست به خرید بزنند. از نظر برخی از معامله گران نوسان محدود دلار موجب شده قدرت سکه بازان افزایشی کم شود.

طبق ادعای معامله گران، قیمت دلار در تهران که روز سه شنبه با ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شده بود در شروع معاملات نقدی دیروز با ۵۰ هزار و ۳۳۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. همچنین عصر، هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران در حول و حوش ۵۰ هزارو ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۵۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با آخرین روز آبان ماه ثبات نسبی را نشان می دهد.

پیشکسوت های بازار می‌گویند در شرایط کنونی سکه مرز  ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. این مرز برای سکه‌بازان مهم است و اگر سکه نتواند به بالای آن برگردد، احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید