شماره روزنامه ۶۰۱۰
|

  • نسل جدید استارت‌آپ‌ها

    واژه استارت‌آپ در دهه ۱۹۷۰ میلادی وارد زبان انگلیسی شد. اما مفهوم آن سابقه بسیار دیرینه‌‌‌تری دارد و به اواسط سده ۱۸۰۰ برمی‌‌‌گردد. این مفهوم در طی سالیان دستخوش تغییرات بسیاری شده است. با این ‌‌‌حال، اصول پایه‌‌‌ای آن همچنان همانی است که بود: پیدا کردن یک فرصت، ریسک کردن و اختصاص منابع برای تولید چیزی نو. همین تعریف نقش نوآوری را به‌‌‌عنوان یکی از ویژگی‌‌‌های اصلی آن برجسته می‌کند. شکی نیست که ماهیت استارت‌آپ و فرهنگ استارت‌آپی هم در طول این سال‌ها دستخوش تغییرات بسیاری بوده و فراز و فرودهای چشمگیری را تجربه کرده؛ اما چیزی که می‌تواند برای نوآوران و کارآفرینانی که سودای راه‌‌‌اندازی کاری نو را در سر دارند جذاب باشد، پاسخ به این پرسش است که استارت‌آپ در مسیر پرفرازونشیبش به کجا رسیده و اکنون کجای راه هستیم.
  • دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث

    دنیای‌اقتصاد: نشست خبری ایران هلث ۱۴۰۳، با حضور حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، اسحاق عامری معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، مهدی صفاری‌‌نیا رئیس شورای سیاستگذاری ایران هلث و رئیس پارک فناوری پردیس، امین‌‌رضا خالقیان دبیر بیست و پنجمین دوره نمایشگاه ایران هلث، خسرو حیدری رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی و جمعی از فعالان و ذی‌نفعان این حوزه ۲۴ اردیبهشت به مناسبت بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار شد.
  • ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دانش‏‏‌بنیان‏‏‌ها

    معاون تسهیلات و تجاری‌‌‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اعلام خبر تهیه ۸ بسته حمایتی از شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و نوپا از طریق صندوق گفت: در قالب برنامه «جهش» مقرر شده است تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی و با معرفی‌‌‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت شود.
  • نگاه متفاوت به بازار لوازم خانگی

    فربد فرزانه/روزنامه‌نگار
    معضل ورود کالای قاچاق به بازارهای کشور سال‌هاست که مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد تلاش‌ها برای جلوگیری از آن یا مناسب نبوده یا قدرت کافی برای ممانعت از آن وجود ندارد.
  • ثبت افزایش سرمایه بیمه کوثر

    ثبت افزایش سرمایه و تصویب اساسنامه جدید بیمه کوثر صورت پذیرفت. این شرکت توانست افزایش سرمایه از مبلغ ۲۵۰۰ به ۳۳۵۰ میلیارد تومان که تماما از محل سود انباشته و سایر اندوخته‏‏‌ها بوده است را به ثبت برساند. همچنین اساسنامه جدید بیمه کوثر مشتمل بر ۶۴ ماده تصویب و جایگزین اساسنامه پیشین شد.
  • تفاهم‌‌‌نامه علمی شرکت نفت سپاهان

    دنیای‌اقتصاد: در آخرین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، در مراسمی که با حضور دکتر سلطانعلی‌‌‌زاده، دستیار معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس اوجی، وزیر نفت و دکتر امین‌‌‌دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در محل دائمی نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی برگزار شد، «تفاهم‌‌‌نامه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنایع پالایشی» بین شرکت نفت سپاهان و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.فراهم ساختن بستر همکاری متقابل برای هم‌‌‌افزایی ظرفیت‌‌‌ها و توانمندی‌‌‌های طرفین در حوزه‌‌‌های توسعه، بهره‌‌‌برداری و سرمایه‌گذاری در صنایع پالایشی برای رفع نیازهای فناورانه و صنعتی ارزبر گلوگاهی و استراتژیک نفت سپاهان با تعریف مگاپروژه‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان و کنسرسیوم‌‌‌های تخصصی دانش‌‌‌بنیان، در قالب قراردادهای همکاری از جمله اهداف این تفاهم‌‌‌نامه است. این تفاهم‌‌‌نامه در مدت چهار سال اجرایی خواهد شد.
  • بانک آینده در نمایشگاه ایران- اکسیدا

    بانک آینده با حضور در «شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندان‌پزشکی ایران- اکسیدا» که در محل دائمی نمایشگاه‌‌‌ها و رویدادهای بین‌المللی بازار بزرگ ایران (ایران‌‌‌مال) برگزار می‌شود؛ خدمات و محصولات خود را به غرفه‌‌‌داران و بازدیدکنندگان از نمایشگاه ارائه می‌دهد.
  • اهداف و احساسات متضاد مدیرعامل

    قبول کردن یک پیشنهاد شغلی، می‌تواند به دلایل مختلف و بر اساس احساسات گوناگون باشد. این موضوعی است که «کنت تیری»، پس از دریافت پیشنهاد مدیرعاملی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های درمان بیماری‌‌‌های کلیوی در ایالات متحده، آن را تجربه کرد.
  • اپل برای تیم هوش مصنوعی خود، نخبه‌‌‌های گوگل را می‌‌‌رباید

    شرکت اپل ده‌‌‌ها متخصص هوش مصنوعی را از گوگل جذب کرده و یک لابراتوار اروپایی مخفی در زوریخ تاسیس کرده تا به عنوان یک غول تکنولوژی، برای مقابله با رقبا در توسعه محصولات و مدل‌‌‌های جدید هوش مصنوعی، تیمی حرفه‌‌‌ای داشته باشد. به گزارش فایننشال تایمز و بر اساس تحلیل صدها پروفایل لینکدین و آگهی‌‌‌های استخدام، این شرکت ۲.۷ تریلیون دلاری، در سال‌‌‌های اخیر برای توسعه تیم جهانی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود، استخدام‌‌‌های زیادی انجام داده و به طور خاص، کارکنانی از شرکت گوگل را هدف قرار داده است، به‌‌‌طوری که حداقل ۳۶ متخصص از این شرکت رقیب، جذب اپل شده‌‌‌اند. جان جیاندریا که در سال ۲۰۱۸، مدیر ارشد هوش مصنوعی شد، جزو اولین نفرات بود. او بر لابراتوار هوش مصنوعی گوگل به نام Google Brain نظارت داشت.
  • پاشنه آشیل اعتباردهی آنلاین

    دنیای اقتصاد: افزایش تورم و فقر در سال‌های اخیر اقشار جامعه را ازخرید کالاهای مورد نیاز خود به صورت نقدی محروم کرد. این درحالی است که بانک‌ها در این شرایط وام‌های تکلیفی را در اولویت قرار داده‌اند ‌‌‌و متقاضیان فقط از طریق مانده‌گیری حساب قادر به اخذ تسهیلات خواهند بود. دراین بین لندتک‌ها و پلتفرم‌های آنلاین با پرداخت تسهیلات برای خرید کالا بدون نیاز به ضامن را فراهم کردند که گرچه منافع شهروندان را به دنبال دارد اما از معایب آن نیز نباید غافل شد.
  • پنجمین مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان

    با حکم مهدی عبوری، مدیرعامل هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان منصوب شد. مهدی عبوری مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر در حکمی؛ سید جعفر هاشمی را به‌‌عنوان‌‌ عضو هیات‌مدیره و با تایید هیات‌مدیره به‌‌عنوان مدیرعامل گروه نفت و گاز پارسیان منصوب کرد.
  • بانک سینا در مسیر مدرن

    رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: مدیریت جدید بانک سینا این بانک را در تراز بانکی مدرن ارتقا خواهد داد.به گزارش روابط ‌‌عمومی بانک سینا، مهدی غضنفری، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در چهارمین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی که در مرکز همایش‌‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه ۳۳‌درصد از سهام بانک سینا متعلق به این صندوق است، گفت: بر اساس تفکرات تیم مدیریتی جدید در بانک سینا، این بانک توانایی تبدیل شدن به بانکی مدرن در خاورمیانه را دارد. وی با اشاره به اینکه صندوق با دوشرط سود بالا و ریسک پایین همچنان تسهیلات می‌دهد، اظهار کرد: صندوق دو موضوع را در تسهیلات‌‌دهی یا مشارکت مدنظر قرار می‌دهد؛ اولی این است که صندوق باید سودآوری خوبی از مشارکت یا تسهیلات‌‌دهی داشته باشد و نکته دیگر اینکه ریسک پروژه پایین باشد. وی ادامه داد: در گذشته صندوق صرفا تسهیلات می‌‌داد، اما کاری که صندوق در بخش سرمایه‌گذاری می‌کند، بنگاه‌‌داری نیست بلکه سرمایه‌گذاری صندوق، سرمایه‌گذاری غیرمداخله‌‌ای است.گفتنی است در بخش تجلیل از حامیان این همایش که با محوریت «نقش صندوق توسعه ملی در اجرای برنامه هفتم توسعه کشور» برگزار شد، از بانک سینا تقدیر به عمل آمد. علی ابدالی، سرپرست بانک سینا، این تقدیرنامه را از مهدی غضنفری، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، دریافت کرد.
  • استراتژی بومی تقویت زنجیره

    شرکت پتروشیمی زاگرس در نمایشگاه بین‌المللی نفت از سند راهبردی متانول ایران برای زمینه‌سازی ورود به پایین‌دست رونمایی کرد. تدوین و اجرای این سند راهبردی با همکاری پتروشیمی زاگرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی انجام می‌گیرد که به امضای مسوولان دو طرف رسید.
  • دو نکته درباره «بنزین از متانول»

    حسین کلهر / کارشناس انرژی
    دولت به منظور جلوگیری از ناترازی بنزین قصد دارد از محصول متانول برای تولید بنزین استفاده کند؛ موضوعی که با توجه به تجربه‌های گذشته در آمریکا و اروپا و توقف تولید آن به دلیل به خطر انداختن سلامتی انسان، با دیده تردید نگریسته می‌شود. ظرفیت تولید متانول در ایران بدون درنظر گرفتن طرح‌هایی که قرار است در آینده به بهره‌برداری برسد همچنان بالاست.
  • جایگاه جهانی پالایشگاه نفت بندرعباس

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: با اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین در این شرکت و تولید ۳۵۰‌هزار تنی کک اسفنجی برای اولین بار در ایران، نیاز داخلی را برطرف می‌‌‌کنیم و می‌توانیم صادرکننده این محصول باشیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر