شماره روزنامه ۵۹۹۴
|

ویژه نامه

  • تامین گندم برای تکمیل ظرفیت کارخانه آرد ایران

    تیغ‌رسانه‌ها و دولتی‌ها همیشه برای بخش خصوصی تیز است و همه انتظار می‌کشند تا فعالان این بخش را به مسلخ ببرند. این اظهارات ابوالقاسم ساعی، مدیرعامل کارخانه آرد ایران در ملاقات با یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران است که واحدش مدتی است با مشکلات جدی مواجه است. ساعی که از پیشکسوتان صنعت آرد و نان استان تهران و کشور است، کارخانه آرد ایران را که واحدی با هفت دهه سابقه است مدیریت می‌کند و آنچنان که خود می‌گوید در تمامی این سال‌ها در تلاش‌ بوده آردی با کیفیت را تحویل نانوایی‌ها دهد تا مردم قوتی پاکیزه و خوب داشته باشند.
  • خود تحریمی عامل همه مشکلات صنعتگران است

    ما از ۱۰ برابر شدن تجریم ها نگران نیستیم چون صنعتگران باهوشی داریم که تحریم ها را دور می زنند. ما از خود تحریمی داخلی نگرانیم. رئیس مجتمع سراسری هیات امناء‌ شهرکهای صنعتی استانها ،در نشست صنعتگران با اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون وزیر و سایر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرستان پاکدشت با بیان این مطلب افزود: تاکنون ۴۰ ستاد تسهیل در سطح استان تهران برگزار شده اما چند مشکل اساسی صنعتگران حل و فصل نشده است. نعیم شجاع الدین با اشاره به کمبود سرمایه در گردش و عدم ارائه تسهیلات لازم به صنعتگران استان، از اجرایی نشدن قانون معافیت مالیاتی در شهرکهای صنعتی و قوانین سخت گیرانه و اختاپوسی سازمان تامین اجتماعی که روزگار را بر تولیدکنندگان سخت و دشوار ساخته به عنوان ۳ مشکل عمده صنعتگران استان تهران یاد کرد که نیاز به دخالت و تصمیم گیری فوری مجلسی ها و تبعیت دولتی ها از قوانین دارد.
  • دنبال مقصر نباشیم

    همین که مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در خانه ملت وقت گذاشته‌اند و در این نشست شرکت کرده‌اند مایه مباهات است. محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست اخیر اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس با صنعتگران شهرک صنعتی عباس آباد در حوزه شهرستان پاکدشت با بیان این مطلب گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلات مشترکی دارند . *محسن صالحی نیا: برای اجرایی شدن قانون معافیت مالیاتی تولیدکنندگان، پیشنهادی با ۱۸ بند، تقدیم وزارت امور اقتصاد و دارایی شده است
    همین که مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در خانه ملت وقت گذاشته‌اند و در این نشست شرکت کرده‌اند مایه مباهات است.
  • صیانت از صنعت به قوانین تازه نیاز دارد

    قربانعلی مقبلی،‌ فرماندار پاکدشت در نشست ویژه اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با صنعتگران شهرک صنعتی عباس آباد گفت: شکی وجود ندارد که پاکدشت به واسطه نزدیکی با پایتخت از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است. وی افزود: این شهرستان با ۳ شهرک صنعتی و ۶۰ هزار فرصت شغلی مرتبط و برخورداری از حداقل ۱۵۰ معدن فعال دارای یکی از بالاترین نرخ‌های اشتغال تولیدی در کشور است. به گفته فرماندار، استقرار تعدادی از مهم‌ترین شرکت‌های لبنی کشور که حتی در محدوده خاورمیانه هم حرفی برای گفتن دارند گواهی بر اهمیت صنعتی این شهرستان و ضرورت توجه جدی‌تر به آن است.
  • تدوین قوانین برای تسهیل واردات مواد اولیه

    دولت باید به جای تصدی‌گری در امور مربوط به تولید، تلاش خود را معطوف قانونگذاری و تسهیل برای واردات مواد اولیه، نظارت و حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کند. مهندس غلامرضا قانونی، مدیرعامل شرکت طراحی و ساخت قطعات و ماشین‌آلات صنایع پتروشیمی در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در منطقه صنعتی اسماعیل‌آباد شهر قدس به انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به مشکلات تولید پرداخت. شرکت طراحی و ساخت قطعات و ماشین‌آلات صنایع پتروشیمی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ و مقارن با اعمال سیاست خصوصی‌سازی و تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی آغاز کرد.
  • اعزام هیات‌های تجاری و بازاریابی به کشورهای همسایه

    به منظور ارائه خدمات مناسب و با تاکید بر تنظیم و جمع آوری اطلاعات صادرکنندگان و به کارگیری امکانات نرم افزاری اقدام به تدوین بانک اطلاعات تجار گردیده است. معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اعلام این مطلب گفت: این بانک با هدف گذاری انجام شده اطلاعات مرتبط با تجار را شناسایی و جمع آوری می کند. هوشنگ رضایی ثمرین با اشاره به جزئیات این اطلاعات شامل نام صادرکننده، شماره عضویت، آدرس ایمیل، تلفن تماس و . . . افزود: بر همین اساس در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱۰ صادرکننده به عضویت این بانک درآمده اند.
  • استقبال صنعتگران از اولین گام دولت جدید

    یداله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به عنوان یکی از سخنرانان نشست ویژه اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس با صنعتگران شهرک صنعتی عباس آباد گفت: سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران حسب وظیفه ذاتی خود تمامی توان خود را به کار گرفته تا همگام با ساماندهی وضعیت صنعت در استان حل مشکلات واحدهای فعال را پیگیری کند. استان تهران با استقرار حدود ۱۷ هزار واحد صنعتی به تنهایی نیمی از صنایع کشور را در خود جای داده است که از این میان ۳۷۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و بقیه در خارج از شهرکها مشغول فعالیت هستند.
  • قوت قلب به صنعتگران

    اولین نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان صنایع شهرستان پاکدشت برای بررسی موانع تولید در شهرک صنعتی عباس‌آباد برگزار شد. در این نشست دکتر رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن به همراه تعدادی از اعضای این کمیسیون در کنار صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و دکتر ابریشمی، معاون وزیر و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و برخی از مدیران استانی حضور داشتند و به بررسی مشکلات مطرح شده از سوی صنعتگران حاضر در نشست پرداختند.
  • مشکل کمبود آب شهرک صنعتی عباس آباد را حل کنید

    مدیرعامل شرکت بل صنعت دلتا که از جمله صنعتگران فعال و از معترضین به عملکرد برخی ارگانها در عدم تامین زیر ساخت ها در شهرکهای صنعتی استان تهران است در نشست ویژه شهرک صنعتی عباس آباد گفت: فکر می‌کنم یکی از سوال‌هایی که همین حالا در ذهن اغلب کسانی که به نمایندگی از تولیدکنندگان منطقه در این نشست حضور یافته‌اند این است که چرا آقای مهندس سید حسین هاشمی استاندار در این جلسه حاضر نشدند به ویژه آنکه ایشان یکی از صاحب نظران و فعالان حوزه صنعت و معدن طی ۵ دوره ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس بوده است؟! محمد احمدزاده اضافه کرد: کار تولیدی و صنعتی در شرایط عادی هم در کشور دشوار بود چه برسد به امروز که کوهی از مشکلات ناشی از تحریم‌ها فعالان صنعتی و معدنی را احاطه کرده است.
  • سهمیه سوخت مورد نیاز معادن شن و ماسه را واقعی کنید

    *علی تاجیک رئیس هیات مدیره: سهمیه تخصصی به اعضاء این صنف را مطابق با سهمیه های قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اختصاص دهید علی تاجیک رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان شن و ماسه استان تهران از مسئولان ذیربط خواست نسبت به تامین و تخصیص سوخت مورد نیاز (گازوئیل) مطابق نیاز و مصرف واقعی اعضای انجمن در آستانه فصل سرما اقدام شایسته انجام دهند. وی که در نشست ویژه مسئولان و کارشناسان امور معدنی و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت و شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی استان تهران به اتفاق سایر اعضاء شامل محمد حسین دلربائی نایب رئیس، محمد نبی یوسفیان، عبداله صبری و محمد رضا سرمدیان مدیر حقوقی انجمن شرکت کرده بود، با بیان این که نیاز واقعی به نفت گاز تولید کنندگان و بهره برداران شن و ماسه عضو انجمن به مراتب فراتر از سهمیه تخصیصی فعلی ماست پیشنهاد کرد: ضروری است تا اصلاح ظرفیت رسمی پروانه های صنعتی و صدور پروانه‌های دائمی معدنی، سهمیه تخصیصی به اعضای این صنف مطابق سهمیه های قبل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اختصاص یابد.
  • سهمیه دستوری سوخت را نمی پذیریم

    رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه کوهی استان تهران هم به جرگه منتقدان سهمیه دستوری سوخت به بهره برداران معادن پیوست. مهدی ضابطی در پی برگزاری نشست مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی استان تهران و همچنین جلسه اعضاء هیات مدیره انجمن شن و ماسه آبرفتی با مسئولان حوزه معاونت معدنی و صنایع معدنی استان طی گفت و گویی، لزوم تعیین تکلیف سهیمه سوخت این انجمن را براساس تفاهم نامه ۷ ماده ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خواستار شد. وی گفت: در بند یک تفاهم نامه دقیقا قید شده که سهیمه سوخت اعضاء این انجمن با نظرخواهی و استعلام از این انجمن تعیین و ابلاغ شود.
  • راه اندازی خط بافندگی و دوخت با برند جدید

    شرکت میخک‌نسج تهران، ارائه دهنده خدمات نساجی در منطقه صنعتی اسماعیل‌آباد شهرقدس مورد بازدید مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ، آذری فر فرماندار و آجرلو شهردار شهر قدس و هیات هیات همراه قرار گرفت. حاج صفر علی زینعلی، بنیانگذار شرکت میخک‌نسج تهران و از کارآفرینان و خیرین بزرگ استان تهران در ابتدای این دیدار به تشریح پیشینه و عملکرد این شرکت پرداخت و از عزم این واحد برای توسعه فعالیت‌هایش خبر داد. زینعلی که از بازار وارد حوزه تولید شده فعالیت‌های تولیدی خود را از حدود سی ‌سال قبل آغاز کرد.
  • چالش‌های جدی در تامین آب و برق و احداث جاده کمربندی

    حمید مظاهری،‌ مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران به عنوان میزبان اصلی نشست اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس به عنوان میزبان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی عباس آباد از تهران به عنوان قلب تپنده تولید در کشور یاد کرد که وجود ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۲۴ لکه صنعتی در آن گواهی بر این ادعا است. وی گفت: در استان تهران ۹۲۲۲ هکتار اراضی صنعتی داریم که ۶۰۶۳ هکتار آن عملیاتی شده و مورد استفاده قرار گرفته و مابقی در فرایند آماده‌سازی و تخصیص به فعالیت‌های تولیدی و صنعتی قرار دارد.
  • خواسته های صنعتگران را در چهارچوب قانون حل کنید

    *مهدی میرخانی: در صورتیکه ارگانهای ذیربط خواسته های مشروع صنعتگران را با نگاه حمایتی مورد توجه قرار دهند از سطح مراجعه آنها به ستاد تسهیل و مقامات کشور و استان کاسته می‌شود در صورتی که همه ارگانهای ذیربط جهت رفع مشکلات صنعتگران با نگاه مساعدت در چهارچوب قوانین عمل کنند، دیگر نیاز به مراجعه آنان به ستاد تسهیل نخواهد بود. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه برگزاری جلسه مشترک اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس و صنعتگران در شهرک صنعتی عباس آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: طی ۳ سال گذشته با هدف برطرف کردن موانع تولید و کمک به صنعتگران مشکل دار، با ارگانهای خدماتی و سیستم بانکی جلسات ستاد تسهیل در سطح کشور و استان تهران برگزار شده است.
  • اهداءتندیس «دیموند» به تولیدکننده برتر رادیاتور خودرو کشور

    در ادامه توقیفات سالهای اخیر شرکت کوشش رادیاتور تولید کننده اول کشور در صنعت رادیاتور خودرو، درمراسم ششمین دوره جشنواره، کنفرانس و نمایشگاه توزیع و پخش کشور که در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شده بود، این شرکت موفق به دریافت تندیس «دیموند» شد که این مهمترین جایزه کشور در بزرگترین مراسم ملی از لحاظ حضور تمامی دست اندرکاران مرتبط با توزیع و پخش خدمات و کالا در کشور می باشد. مهدی پونکی بنیانگذار شرکت کوشش رادیاتور و صنعتگر قدیمی که در این مراسم حضور داشت، به پاس ۴ دهه تلاشهای مستمر و نوآوری‌های وی که صنعت رادیاتور خودرو را متحول و بازارهای صادراتی را به روی این کالای با کیفیت ایرانی گشوده است، به طور ویژه مورد تجلیل و تقدیر واقع شد.
  • چراغ تولید را خاموش نکنیم

    فریبرز بشیری،‌ نماینده پاکدشت در مجلس شورای‌اسلامی به عنوان یکی از سخنرانان نشست صنعتگران شهرک صنعتی عباس آباد با اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس و معاونین و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ایران به لطف سیاست‌های درست نظام امروز یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه تولید علم است و از ظرفیت بالقوه‌ای برای رسیدن به درجه‌ای مشابه در حوزه صنعت و تولید برخوردار است. وی افزود: ما در سال‌های اخیر شاهد تحولاتی شگرف در حوزه تولید علم بوده‌ایم که باید این تحول جهش‌‌وار در مسیر تجاری شدن و تبدیل آن به ثروت هدایت شود.
  • با هر گونه تخلف در معادن برخورد می شود

    عملکرد بهره برداران و اقدامات انجام شده در معادن شن و ماسه استان تهران به طور مستمر مورد بازدید و نظارت کارشناسان امورمعدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران قراردارد و با هر گونه تخلف برخورد می شود. معاون امور معدنی و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت و گویی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد سوخت معادن با اعلام این مطلب گفت: به اعتقاد ما سرمایه گذاریهای انجام شده در معادن بزرگ و کوچک استان با یک تفاوت کلی مورد تائید ماست . ما معتقدیم سرمایه گذاریهای میلیاردی و واحدهای کمتر سرمایه گذاری شده باید با دقت و توجه مورد ارزیابی قرار گیرند تا حق و حقوقی از هیچ کدام ضایع نشود.
  • اتهام قاچاق سوخت به صنعتگران تکذیب شد

    *یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان تهران با درک شرایط دشوار کشور حتی با کمبود سوخت می سازند و انگ زدن به آنها سزاوار نیست اتهام فروش و قاچاق سوخت به صنعتگران و معدن داران صاحب مجوز استان تهران بی‌اساس است و چهره این اقشار را مخدوش می کند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در جلسه مشترک مدیران و کارشناسان این سازمان و شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی استان تهران که با هدف تامین سوخت مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی در آستانه فصل سرما برگزار شد با بیان این موضوع گفت: اگر موردی اثبات شده از قاچاق سوخت صنعتگران یا معدنکاران به ما ارائه شود قطعا با آنها برخورد می کنیم.
  • تامین زیر ساخت ها در غیاب دستگاه‌های دیگر بر عهده ما است

    از نمایندگان ملت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که وقت گذاشتند و در این نشست حضور یافتند قدردانی می‌کنم. دکتر سیدابریشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این مطلب گفت: این نشست‌ها باعث می‌شود نمایندگان مردم در این کمیسیون از مشکلات بی‌واسطه اطلاع پیدا کنند و با اشراف و وسعت دید بیشتری به تدوین قوانین مرتبط با تولید بپردازند. وی تصریح کرد: این روند به تحقق اهداف دولت در حوزه صنعت و معدن کمک می‌کند و می‌تواند رهگشای تعامل بیشتر دولت و خانه ملت برای حل مشکلات و تنگناهای تولید باشد.
  • استمداد پیشکسوت صنعت قند کشور از مسئولان

    نبود سیاستی واحد در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی بدهکار از سوی نهادهای متولی در سالیان اخیر و عدم رسیدگی به بازپرداخت بدهی‌های آنان به یکی از موارد دغدغه آفرین و نارضایتی مدیران این واحدها تبدیل شده است. جعفرمهجوریان،‌ مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و تولیدی قندفیروزکوه در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در شهرک صنعتی فیروزکوه خواستار مداخله نهادهای مسئول صیانت از تولید در تدوین سیاست‌های بانکی مرتبط شد. او یکی از پیشکسوتان صنعت قند کشور است و ۱۰ سال ریاست اتحادیه صنعتی قند ریزان را بر عهده داشته و در دوران جنگ هم بار تامین قند پایتخت را با دیگر تولیدکنندگان محلی بر دوش کشیده بود.
  • جناب آقای مهندس سید طاهر طاهری استاندار محترم البرز

    انتصاب شایسته جنابعالی که از مدیران باسابقه و توانمند حوزه صنعت و تولید کشور هستید را صمیمانه تبریک عرض نموده و برای جنابعالی در این سمت جدید که در واقع سپردن سکان هدایت یک استان مهم و صنعتی به دست یک نیروی متخصص و آگاه به امور اقتصادی و سیاسی است آرزوی موفقیت و کامیابی داریم. بی تردید با تجارب و پیشینه گرانبهای جنابعالی به عنوان مدیرعامل پیشین شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، دارنده مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و پیش از این دارای سوابق مدیریتی در شرکت ها و گروه‌های صنعتی مانند مگاموتور، بیمه پارسیان، رنا، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت صنایع و معادن سابق، بازرسی و مهندسی کالا I.
  • احتمال وجود ذخایر قابل توجه مس در استان تهران

    کشف رگه‌های قابل توجه مس در یکی از معادن جنوب‌شرق تهران امیدها به استحصال این فلز استراتژیک در داخل استان را افزایش داده است. علی‌اکبر چراغی، مکتشف معدن لپه‌زنک واقع در ۱۸ کیلومتری جنوب‌شرق تهران در محدوده شمالی جاده تهران به گرمسار و یک کیلومتری روستایی به همین نام از مرارت هایی می‌گوید که طی ۵ سال گذشته برای به ثبت رساندن این معدن متحمل شده است. معدن لپه‌زنک که در زمینی ۱۴ ضلعی به مساحت ۸/۲۰ کیلومترمربع واقع شده دوم مرداد امسال در پی بازدید هیاتی از دفتر اکتشاف سازمان زمین شناسی کشور بررسی شد و مورد تائید قرارگرفت.
  • سیاستهای مالی، مالیاتی، گمرکی و ... باید با تولید هماهنگ شود

    دکتر رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جمع صنعتگران استان تهران در شهرک صنعتی عباس آباد از هماهنگی های دولت و خانه ملت برای پیشبرد اهداف تولید و اشتغال خبر داد. وی اظهار داشت: باید با تاکید بگویم من و دیگر همکارانم در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مشکلاتی که دوستان در این جا مطرح کردند ناآشنا نیستیم. رحمانی افزود: مشکلاتی که در حوزه تولید و صنعت وجود دارد مشترک است. با این حال همانطور که کارهای انجام نشده زیاد داریم کارهای انجام شده هم کم نیست و نباید غیرمنصفانه و احساسی به مساله نگاه کرد.
  • ((ایران یاسا )) سوار بر موتور سیکلت «نوید»

    *مسعود بهرامی نوید مدیرعامل: در مسیر بازسازی و نوسازی ایران یاسای جدید ظرفیت تولید از ۱۲ هزار تن به ۲۵ هزار تن و صادرات این مجموعه تولیدی در ۶ ماهه اول امسال به ۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت قدیمی‌ترین تولیدکننده تایر و تیوپ در کشور با گذشت حدود نیم قرن از آغاز فعالیتش همچنان در این عرصه پیشتاز است و در بخش تولید و تامین تایر و تیوپ موتورسیکلت در کشور رتبه اول را در اختیار دارد. مسعود بهرامی نوید، مدیرعامل شرکت ایران‌یاسا در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در ابتدای جاده شهریار ضمن تشریح پیشینه و عملکرد این واحد صنعتی به آخرین دستاوردهای مثبت آن در۲ سال و نیم گذشته اشاره کرد.
  • خودکفایی ((مدرن‌ترین)) چراغ‌های خودرو در ایران

    مساعدت در جهت حل مشکلات شرکت‌های تولیدی و کمک به تسهیل فعالیت آن‌ها در راستای برآوردن پیش‌شرط‌های تحقق جهاد اقتصادی است. مهندس علی چنگی، مدیرعامل شرکت چراغ مدرن در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت واقع درابتدای جاده شهریار، خواستار اختصاص زمینی جدید و بزرگ به این شرکت شد. شرکت چراغ مدرن فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ با هدف بومی‌سازی تولید انواع چراغ خودرو آغاز کرد. این شرکت با آغاز مونتاژ پژو ۲۰۶ در کشور که یکی از محبوب‌ترین خودروهای روز دنیا بود و البته در ایران هنوز هم هست تمامی توان خود را روی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تولید چراغ‌های این خودرو متمرکز کرد که در این راه، ابتدا از دانش فنی شرکت valeo فرانسه که یکی از بهترین‌های این صنعت در جهان است، بهره برده و تحت لیسانس آن شرکت اقدام به ساخت و تولید چراغهای پژو ۲۰۶ نموده و سپس توانسته است با کار و تلاش روز افزون با بومی سازی این تکنولوژی بطور کاملا مستقل اقدام به ادامه تولید در کلاس جهانی نماید.
  • قوت قلب به صنعتگران - ۲۲ مهر ۹۲

    *دکتر رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: عزم و اراده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای همکاری همه جانبه با دولت یازدهم، حل مشکلات و رفع موانع تولید جدی است و پیگیری خواهد شد در شرایطی که فشار ناشی از تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران روند تامین مواد اولیه از منابع خارجی را به ماراتنی خسته کننده و نفس‌گیر تبدیل کرده مشکلات داخلی شرایط را برای خودتحریمی فراهم‌ آورده است. نحوه توزیع تسهیلات دولتی و برخورد نظام بانکی با بخش تولید هم یکی از عوامل دیرینه نارضایتی صاحبان صنعت بوده که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.
  • فرمانداران جدید استان تهران به زودی معرفی می شوند

    استاندار تهران با بیان اینکه فرمانداران جدید شهرستان های تابعه به زودی انتخاب و معرفی خواهند شد، افزود: از هیچ جناح و شخصی برای انتخاب فرمانداران به من فشار وارد نکرده‌اند. مهندس سید حسین هاشمی در حاشیه نشست استاندار با ائمه جمعه تهران درباره اینکه مهم‌ترین بحث این نشست، قرار گرفتن موضوع حماسه اقتصادی در برنامه‌های کاری و سخنرانی ائمه جمعه‌ها است، ابراز امیدواری کرد که در دولت تدبیر و امید که مورد تایید رهبری است، خواسته‌های مردم از طریق سیاست‌های دولت جامه عمل پوشانده شود؛ چرا که به گفته رهبری، حماسه اقتصادی پس از حماسه سیاسی باید در اولویت همه برنامه‌ها قرار بگیرد.
  • برنامه ۶ ماده ای«ابریشمی» برای شهرکهای صنعتی

    در یک تغییر و تحول مدیریتی که با حضور دکتر سید ابریشمی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزار شد شاهین حیدری مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران جای خود را به حمید مظاهری مدیرعامل جدید داد. به گزارش خبرنگار ما، مظاهری که معاون سابق امور حقوقی این شرکت در سالهای گذشته بود، در بازگشت مجدد ابراز امیدواری کرد که در ماموریت جدید خود به حسن اعتماد معاون وزیر پاسخ گفته و عملکرد قابل دفاعی ارائه دهد. وی همچنین از همکارانش در شرکت خواست در انجام این ماموریت دشوار به وی کمک کنند.
  • تشدید نظارت بر کالاهای مشمول استاندارد اجباری

    برای سال جاری ۳۵ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران و شهرستانهای تابعه انجام خواهد شد. مسلم بیات مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران با اعلام این خبر گفت: این برنامه‌ریزی در ادامه روند کنترل بر بازار و بررسی کیفیت فرآورده های تولیدی داخلی و خارجی عرضه شده در استان تهران صورت می گیرد. وی اضافه کرد : در این بازرسی‌ها، آسانسورها ، مصنوعات طلا ، مواد غذایی ، قطعات خودرو ، محصولات ساختمانی ، لوازم برقی و الکترونیکی و اتو کلاوها مورد بازدید قرار می گیرد و در صورت لزوم و تردید در کیفیت آن ، اقدام به نمونه برداری و آزمون خواهد شد و چنانچه پس از آزمون مشخص شد که کالایی ویژگی های استاندارد مربوطه را ندارد ، ضمن توقیف آن، متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
  • نوشابه‌های «شمس» و «کاسل» به بازار آمد

    مداخله دولت در قیمت‌گذاری کالاها به دردسری برای تولیدکنندگان تبدیل شده و راه توسعه و تجهیز و صادرات را بر آنان بسته است. مؤمن دوست قائم مقام مدیرعامل شرکت کاسل‌نوش(ایران برتر سابق) در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در باغستان شهریار به انتقاد از عملکرد دولتی‌ها در قیمت‌گذاری محصولات پرداخت. کاسل‌نوش که تا ۴ سال قبل با برند «ایران‌برتر» فعالیت داشت همگام با برنامه‌ریزی برای تولید محصولات جدید اقدام به تغییر نام کرد. این شرکت که زیر مجموعه گروه غذایی سولیکو ( کاله ) است که بنیانگذار آن غلامعلی سلیمانی از صنعتگران با سابقه و خوش نام صنایع لبنی کشور است تولیدکننده انواع نوشیدنی ها از جمله نوشیدنی‌های میوه‌ای، انرژی‌زا و پایه مالت در طعم‌های مختلف است.
  • تبدیل منطقه صنعتی «هفت جوی» به شهرک صنعتی خصوصی

    رئوس مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در منطقه صنعتی هفت جوی از توابع شهرستان قدس با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و آذری فر فرماندار شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما، در این جلسه که به میزبانی اعضاء هیئت امناء منطقه صنعتی هفت جوی برگزار شد، مهندس معین الدین مدیرعامل شرکت بهسازان کاوش و رئیس هیات امناء‌به تشریح مشکلات و بیان پیشنهادات برای ساماندهی این منطقه پرداخت. براساس این گزارش، رئوس مشکلات و درخواست‌های منطقه منطقه صنعتی هفت جوی در ۲۰ بند به شرح ذیل ارائه شد: ۱- پیگیری مصوبه منطقه هفت جوی به عنوان « منطقه صنعتی خصوصی» ۲- ارسال پیشنهاد صدور پروانه بهره برداری منطقه صنعتی هفت جوی از طرف فرمانداری به ستاد تسهیل و پیگیری ارسال به شرکت شهرکها ۳- صدور کارت شناسایی واحدهای صنعتی منطقه ۴- مسائل عمرانی و روشنایی منطقه ۵- کمبود نقدینگی ۶- پرداخت مطالبات به ویژه شرکتهای قطعه ساز ۷- پرداخت تسهیلات و به ویژه شرکتهای زیان ده ۸- بخشودگی جرائم اداره دارائی ۹- تقسیط پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۱۰- تقسیط بدهی به دارایی ۱۱- سخت گیری اداره دارایی در رسیدگی به دفاتر و علی الراس شدن اکثر شرکتها ۱۲- اجرای قانون حداکثر استفاده از توان و ظرفیت داخل به ویژه در بخش نفت و گاز ۱۳- اجباری کردن استاندارد محصولات صادراتی جهت حفظ اعتبار صنعت ایران ۱۴- رفع مزاحمتهای جهاد کشاورزی وجلوگیری از دادگاهی نمودن شرکتهای فعال در منطقه ۱۵- عدم پرداخت یارانه بخش صنعت ۱۶- عدم امکان تامین مواد اولیه به ویژه مواد اولیه فلزی و پلیمری ۱۷- تعیین تکلیف حذف لکه صنعتی یا ساماندهی آن ۱۸- تکمیل بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی منطقه ۱۹- توجه لازم به مشکلات واحدهای صنعتی سازنده ماشین آلات شن و ماسه و به ویژه واحدهایی که دارای صادرات هستند ۲۰- رسیدگی به امکانات ضعیف مخابراتی منطقه و عدم سرویس دهی مناسب پیشنهادات اعضاء هیئت امناء براساس این گزارش، در ادامه این جلسه، پیشنهادات اعضاء هیات امناء در ۸ بند اعلام شد.
بیشتر