قیمت خودروهای داخلی در بازار

حرکت «هایماS8» در جاده افزایش قیمت+ جدول

کدخبر: ۶۲۱۹۷۴
اقتصادنیوز: رصد بازار از روز پرهیجان پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار امروز 23 دی 1402 حکایت دارد، بطوریکه امروز تمام ایران‌خودرویی‌ها با رشد راهی بازار شدند.
حرکت «هایماS8» در جاده افزایش قیمت+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ رشد قیمت خودروهای داخلی امروز در حالی رقم خورد که وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز واردات خودروهای دست ‌دوم به زودی خبر داده بود. عباس علی‌آبادی وزیر صمت امروز اعلام کرد «مشکلی در خصوص واردات خوردوهای دسته‌دوم به کشور نداریم و این مهم به‌زودی اجرا می‌شود». هرچند بسیاری تصور می‌کردند با رفع مشکل خودروهای وارداتی کارکرده شاهد کنترل بازار خودروهای داخلی خواهیم بود، اما نامشخص بودن سازوکار ورود این خودرو از یک سو و عدم اعتماد بازار داخلی به این خبرها موجب شده تا بازار واکنش عکس به خبر ورود خودروهای وارداتی کارکرده نشان دهد.

از سوی دیگر امروز شاهد تداوم افزایش قیمت دلار در بازار بوده‌ایم و به گفته فعالان بازار خودرو هر چند خودرو مسیر خود را از بازار دلار جدا کرده است، اما خبر افزایش قیمت دلار در بازار موجب شد تا شاهد اثرات آن در بازار باشیم.

براساس بررسی بازار امروز «هایماS8» در بازار بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و با افزایش 120 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

 در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 540 میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به آخرین روز هفته گذشته رشد 30 میلیون تومانی داشت. «هایما S8 پلاس» هم با افزایش 120 میلیونی امروز یک میلیارد و 900 میلیون تومان در بازار قیمت خورد و روزی طوفانی را آغاز کرد. اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV2» امروز رشد 8 میلیونی داشت و 860 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» 935 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 25 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز با رشد 40 میلیونی در بازار 955 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 707 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد 12 میلیونی را تجربه کرد و تغییر کانال داد.

اقتصاد 23

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید