گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛

سیگنال جدید فرزین به بازار دلار

کدخبر: ۶۲۹۲۱۸
اقتصادنیوز: در بازار امروز صحبت‌های جدید محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی موردتوجه معامله‌گران قرار گرفت. قیمت سکه امامی هم طبق سایت اتحادیه طلا و جواهر در محدوده ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.
سیگنال جدید فرزین به بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا باثبات نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و حواله دلار نیز با نرخ ۳۹ هزار و ۷۰۹ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۲۵۴ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۲ هزار و ۷۹۲ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز باثبات قیمت نسبت به‌روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۸۱۲ تومان است.

در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۲ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۵ هزار و ۷۹۱ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۲۵۴ تومان بوده است.

فارغ از بازار رسمی، نرخ دلار امروز در هرات با ۵۵ هزار و ۹۳۰ تومان بازگشایی شد و در زمان تدوین این گزارش بر روی ۵۵ هزار و ۹۸۰ تومان قرار گرفت. این در حالی است که روز قبل اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده با ۵۵ هزار و ۵۵۰ تومان به کار خود خاتمه داده بود.

از سوی دیگر قیمت تتر که در روزهای اخیر پشت مرز ۵۶ هزار تومان در نوسان بورد امروز وارد کانال ۵۶ هزار تومان و شد و ظهر امروز در حدود ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش به فروش رسید.

در بازار امروز صحبت‌های جدید محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی موردتوجه معامله‌گران قرار گرفت. «محمدرضا فرزین» امروز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در «همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳» که به همت «مجموعه رسانه‌ای دنیای اقتصاد» برگزار شد گفت «در حوزه تنظیم‌گری بازار سال آینده عرضه طلا افزایش خواهد یافت». طبق اظهارات فرزین« طلا مهم‌ترین جایگزین ارز است و در راستای ایجاد بازار برای طلا و ارز از ابزارهای بازار محور در مرکز مبادله و بازار ارز و طلا استفاده خواهدشد»، فرزین گفته  به حراج در مرکز مبادله طلا و ارز ادامه خواهیم داد. رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه افزود: به سمتی پیش می‌رویم که « مرکز مبادله تابلوهایی داشته باشد که نرخ آن به نرخ مرجع تبدیل شود». آقای رئیس‌کل همچنین گفته «بانک مرکزی سیاست فعالانه حضور در بازار را ادامه خواهد داد.»

در کنار بازار ارز، قیمت اونس طلا دیروز بر روی ۲۰۱۳ دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران هم آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید در کنار طلا ۱۸ عیار، قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید